„Suočeni
smo s valom iseljavanja radnika iz Hrvatske. Odlaze nam čitave obitelji. Uz to
što je ovo velik demografski, predstavlja i golem ekonomski problem. Naše
gospodarstvo ne može biti konkurentno ako gospodarstvenicama ne osiguramo
dostatnu radnu snagu“, kaže Čagalj.
Zlatko Sirovec,
predsjednik Udruženja graditeljstva HGK, kaže da je kvota koju su građevinari
dobili nedostatna jer tržište građevine trenutno traži nekoliko tisuća novih
radnika, tako da bi se i kvote trebale odobravati u brojkama prema stvarnom
stanju potražnje. „Kvota od 500 radnika neprihvatljivo je premala. Ta se kvota
doslovce razgrabila u dva dana, što dovoljno govori o tome koliki je interes
građevinskih tvrtki za radnicima svih građevinskih zanimanja“, rekao je Sirovec,
dodavši da bi hitno trebalo povećati kvote za uvoz radne snage, što bi olakšalo
poslovanje i pojačalo aktivnosti u građevinskom sektoru u kojem je trenutni
nedostatak radne snage limitirajući faktor.
„Kvota
odobrenih 70 vozača teretnih vozila u tekućoj je godini, iako nekoliko puta
veća od prethodne, doista nedostatna za održivi razvoj hrvatskog prijevozništva
koje je i uz to već osjetno manje konkurentno od onoga u neposrednoj blizini“,
kaže Darko Vukadinović, predsjednik Udruženja cestovnoga teretnog
prometa HGK. Dodaje da je u posljednjih godinu dana došlo do odljeva
kvalitetnog vozačkoga kadra iz Hrvatske, liberalizacijom tržišta pojedinih
zemalja Europske unije, prije svega Njemačke. „Ne postoje precizni podaci o
broju odlaska vozača – procjenjujem da je ih je otišlo oko tisuću“, smatra
Vukadinović.
Prema
Odluci o utvrđivanju godišnje kvote dozvola za zapošljavanje stranaca za kalendarsku
godinu 2016., za nova zapošljavanja odobreno je 2300 dozvola. Najveći broj
dozvola, njih 1500, pripao je sektoru brodogradnje. Mate Lukas, v. d. predsjednika Strukovne grupacije brodogradnje,
strojogradnje i metaloprerađivačke industrije HGK, smatra da je odobrena
kvota od 1500 radnika dovoljna i da će članovi Strukovne udruge biti
zadovoljni.
Nema komentara:
Objavi komentar