Zagreb,
2. siječnja 2020.
U
prosincu smo potrošili gotovo 16 milijardi kuna
-Petina
Hrvata na darove potrošila iznad 1000 kuna-
„U
prosincu je, prema podacima Porezne uprave, fiskalizirano 15,8
milijardi kuna, što znači da smo potrošili milijardu kuna više
nego u istom razdoblju lani, a taj pozitivan trend je rezultat
kontinuiranog rasta plaća kroz porezne reforme“, istaknula je
direktorica Sektora za trgovinu Hrvatske gospodarske komore Tomislava
Ravlić.
Istraživanje
HGK je pokazalo da je gotovo dvije trećine građana za blagdanske
darove potrošilo između 100 i 1000 kuna, dok je jedna petina
trošila iznad tog iznosa.
„Od
100 do 500 kuna je za darove najbližima potrošilo 31,5 posto
ispitanika, od 500 do 100 kuna 31,8 posto, a 20,8 posto je potrošilo
iznad 1000 kuna. S druge strane, 10,4 posto anketiranih je za poklone
dalo manje od 100 kuna, dok samo 2,3 posto nije uopće kupovalo
blagdanske poklone“, pojasnila je
Ravlić.
Najviše
se kupovalo članovima obitelji (84 posto), potom voljenim osobama
(56 posto) i prijateljima (53 posto), a najmanje se ove godine
trošilo na poslovne partnere (17 posto).
U
darovima prednjači kozmetika (39 posto), odjeća i obuća (35 posto)
te dječje igračke (31 posto). Česti pokloni su i delikatesni
prehrambeni proizvodi (29 posto) i piće (24 posto), a za knjige i
elektroniku se odlučilo 20,5 posto, odnosno 17,2 posto ispitanika.
Od
kozmetike se najviše kupuju proizvodi za njegu lica i tijela (48
posto) te parfemi (47,5 i dekorativna kozmetika (34,5 posto), dok su
kod igračaka najpopularnije društvene igre i slagalice (60,5
posto), plišane igračke i lutke (45 posto) te računalne igrice i
multimedija (22 posto).
Istraživanje
je provedeno na 300 ispitanika u četiri velika hrvatska grada
(Zagreb, Rijeka, Osijek i Split).
S
poštovanjem
Sektor
za komunikacije
Nema komentara:
Objavi komentar