287
milijuna kuna za razvoj društvenog poduzetništva u Hrvatskoj
Okrugli
stol Društveno
poduzetništvo i inovacije: mogućnosti za financiranje,
(samo)zapošljavanje i razvoj održan je 28. lipnja u organizaciji
Hrvatske
gospodarske komore s
ciljem upoznavanja
šire i poslovne javnosti s konceptom društvenog poduzetništva i
socijalnih inovacija koji pomažu rješavanju društvenih i
ekonomskih problema zajednice.
„Socijalne
inovacije, društveno i klasično poduzetništvo utječu na društvene
promjene, a fenomen društveno-odgovornog poslovanja neizostavni je
dio svake važne tvrtke koja održivo posluje“, rekao je uvodno
potpredsjednik
HGK za međunarodne poslove i EU Želimir
Kramarić navodeći
primjer Baskije u Španjolskoj kao jedne od najrazvijenijih regija u
Europi s najveći društvenim proizvodom po stanovniku. Istaknuo je
kako je ta regija kroz društveno poduzetništvo te socijalne
inovacije, od opterećene i nemirne, postala najrazvijenijom regijom
Europe. „Kuhari i konobari u Baskiji najveće su zvijezde, a to je
oblik socijalne inovacije. HGK će i u budućnosti otvarati ovakve
teme“, rekao je Kramarić.
Državna
tajnica u Ministarstvu rada i mirovinskog sustava Katarina
Ivanković Knežević istaknula
je kako Strategija razvoja društvenog poduzetništva u Hrvatskoj od
2015. do 2020. godine za opći cilj ima uspostavu poticajnog
okruženja te zakonodavnog i financijskog okvira. „Osigurano je 287
milijuna kuna za razvoj društvenog poduzetništva u Hrvatskoj.
Trenutno je između 100 i 150 društvenih poduzetnika, a u planu je
da do 2023. godine bude novih 170 te ukupno 6000 zaposlenih. Prošle
je godine objavljen natječaj za dodjelu sredstava na kojem je
sudjelovalo 150 prijavitelja te je u svibnju dodijeljeno 11 milijuna
kuna. U kolovozu ove godine planira se objavljivanje tzv. Velikog
natječaja za društveno poduzetništvo u visini od 26 milijuna kuna
za razvoj proizvoda i usluga u društvenom poduzetništvu.
Ministarstvo socijalne politike i mladih u siječnju 2018. planira
natječaj od 30 milijuna kuna usmjeren na zapošljavanje osoba s
invaliditetom“, kazala je Ivanković Knežević.
„Društveno
poduzetništvo teži pružanju inovativnih rješenja postojećih
društvenih problema, a generira primarno društvene vrijednosti, a
ne profit. Naglašava društvenu odgovornost kroz profesionalni,
inovativni i održiv pristup“, istaknuo je profesor Ekonomskog
fakulteta u Zagrebu Marko
Kolaković dodajući
kako tradicionalno poduzetništvo teži maksimalizaciji profita, a
društveno poduzetništvo održivom profitu. „Model uspjeha
društvenih poduzetnika je talent, financijska i politička podrška,
podrška medija te kapacitet“, rekao je Kolaković.
„Slovenija
je najviše naučila od Baskije o društvenom poduzetništvu i to na
području zadrugarstva gdje 90.000
radnika ima vlasništvo nad 120 poduzeća, a ta regija ima 35 posto
veći BDP od Španjolskog“, rekao je
državni
tajnik kabineta Vlade Republike Slovenije Tadej
Slapnik prikazavši
razvoj društvenog poduzetništva u Sloveniji u zadnjih 10 godina
kroz zakonodavni okvir. „U Sloveniji je osigurano 45 milijuna eura
nepovratnih i, između šest i 10 milijuna eura, povratnih sredstava
za razvoj društvenog poduzetništva. Mjerama se potiče razvoj
start-upova i zadruga te investicije u društveno poduzetništvo“,
rekao je Slapnik.
Nema komentara:
Objavi komentar