četvrtak, 29. lipnja 2017.

Hrvatska na začelju primjene plina



Hrvatska na začelju primjene prirodnog plina u prometu među zemljama EU

- Poticajima povećati upotrebu CNG i LNG prirodnog plina u prometu -

Na Međunarodnoj CNG & LNG konferenciji na kojoj su sudjelovali stručnjaci i gospodarstvenici iz Hrvatske, Italije, Srbije i Bosne i Hercegovine, posvećenoj izazovima i prilikama korištenja CNG i LNG prirodnog plina, održanoj 29. lipnja u HGK, razgovaralo se o upotrebi prirodnog plina u kontekstu niskougljičnog energetskog razvoja.
Prirodni plin ima, uz obnovljive izvore energije, ključnu ulogu u energetskoj tranziciji Europske unije i na globalnoj razini ka niskougljičnom društvu“, istaknula je direktorica Sektora za energetiku i zaštitu okoliša HGK Marija Šćulac Domac te je pozvala na što brže donošenje strategije niskougljičnog razvoja u kojoj upotreba prirodnog plina mora imati istaknuto mjesto.
Iz Zajednice za ukapljeni naftni plin HGK navode da su u Hrvatskoj tek tri punionice CNG plinom u Zagrebu i Rijeci te ukupno 301 vozilo. Do 2020. godine planirano je 11 punionica te do 2030. moguća je izgradnja 46 punionica. S poticajima 2020. godine na hrvatskim prometnicama bilo bi oko 150.000 vozila na prirodni plin čime bi se zadovoljili i uvjeti EU od pet do 10 posto, dok se bez poticaja očekuje oko 83.000 vozila. „Hrvatska je na začelju primjene prirodnog plina u prometu među zemljama EU, a upotreba prirodnog plina za pogon motornih vozila u Hrvatskoj je slabo raširena, a to je potrebno promijeniti kao i sliku u javnosti o upotrebi prirodnog plina u motornim vozilima“, istaknuo je potpredsjednik Zajednice za ukapljeni naftni plin HGK Josip Kelemen dodajući kako je potreban stabilan i poticajan regulatorni okvir, poticajne mjere kao i provedbeni propisi koji će regulirati izgradnju infrastrukture za stlačeni prirodni plin. „Potrebna je javna politika koja prepoznaje dobrobit prirodnog plina u motornim vozilima (smanjene emisije CO2 u zrak). Subvencijama, bez kojih nema niti razvoja, kroz izravne potpore izgradnja infrastrukture, a kroz neizravne potpore pregradnja motornih vozila“, zaključio je Kelemen.
Predsjednik Zajednice za ukapljeni naftni plin HGK Branimir Palunko istaknuo je da svima zajednički interes treba biti pridonošenje razvoju ove djelatnosti putem Strategiju razvoja prometa u Hrvatskoj , dok je voditelj Centra Zagreb – Benussi Zoran Bekavac istaknuo da je svima u interesu poticanje primjene stlačenog prirodnog plina koja što prije treba krenuti i u Hrvatskoj. O strateškom projektu LNG Adriatic govorila je Andreja Ana Lopac iz LNG Hrvatska.

Financiranje projekata kroz instrument za povezivanje Europe - Connecting Europe Facility (CEF) i druge programe fondova EU predstavio je Igor Bobek iz Sektora za međunarodne poslove i EU HGK, koji je ujedno predstavio i programe financiranja Obzor 2020 i Life.


Konferenciju je organizirala HGK u suradnji sa Zajednicom za ukapljeni naftni plin Grupacije za LNG i CNG u cestovnom prometu.

Nema komentara:

Objavi komentar