Hrvatska
na začelju primjene prirodnog plina u prometu među zemljama EU
-
Poticajima povećati upotrebu CNG i LNG prirodnog plina u prometu -
Na
Međunarodnoj CNG & LNG konferenciji na kojoj su sudjelovali
stručnjaci i gospodarstvenici iz Hrvatske, Italije, Srbije i Bosne i
Hercegovine, posvećenoj izazovima i prilikama korištenja CNG i LNG
prirodnog plina, održanoj 29. lipnja u HGK, razgovaralo se o
upotrebi prirodnog plina u kontekstu niskougljičnog energetskog
razvoja.
„Prirodni
plin ima, uz obnovljive izvore energije, ključnu ulogu u energetskoj
tranziciji Europske unije i na globalnoj razini ka niskougljičnom
društvu“, istaknula je direktorica Sektora za energetiku i zaštitu
okoliša HGK Marija
Šćulac Domac te
je pozvala na što brže donošenje strategije niskougljičnog
razvoja u kojoj upotreba prirodnog plina mora imati istaknuto mjesto.
Iz
Zajednice za ukapljeni naftni plin HGK navode da su u Hrvatskoj tek
tri punionice CNG plinom u Zagrebu i Rijeci te ukupno 301 vozilo. Do
2020. godine planirano je 11 punionica te do 2030. moguća je
izgradnja 46 punionica. S poticajima 2020. godine na hrvatskim
prometnicama bilo bi oko 150.000 vozila na prirodni plin čime bi se
zadovoljili i uvjeti EU od pet do 10 posto, dok se bez poticaja
očekuje oko 83.000 vozila. „Hrvatska je na začelju primjene
prirodnog plina u prometu među zemljama EU, a upotreba prirodnog
plina za pogon motornih vozila u Hrvatskoj je slabo raširena, a to
je potrebno promijeniti kao i sliku u javnosti o upotrebi prirodnog
plina u motornim vozilima“, istaknuo je potpredsjednik Zajednice za
ukapljeni naftni plin HGK Josip
Kelemen dodajući
kako je potreban stabilan i poticajan regulatorni okvir, poticajne
mjere kao i provedbeni propisi koji će regulirati izgradnju
infrastrukture za stlačeni prirodni plin. „Potrebna je javna
politika koja prepoznaje dobrobit prirodnog plina u motornim vozilima
(smanjene emisije CO2 u zrak). Subvencijama, bez kojih nema niti
razvoja, kroz izravne potpore izgradnja infrastrukture, a kroz
neizravne potpore pregradnja motornih vozila“, zaključio je
Kelemen.
Predsjednik
Zajednice za
ukapljeni naftni plin HGK Branimir
Palunko
istaknuo je da svima zajednički interes treba biti pridonošenje
razvoju ove djelatnosti putem Strategiju razvoja prometa u Hrvatskoj
, dok je voditelj Centra
Zagreb
– Benussi Zoran
Bekavac istaknuo da
je svima u interesu poticanje primjene stlačenog prirodnog plina
koja što prije treba krenuti i u Hrvatskoj. O
strateškom
projektu LNG Adriatic govorila je Andreja
Ana Lopac iz LNG
Hrvatska.
Financiranje projekata kroz
instrument za povezivanje Europe - Connecting Europe Facility (CEF) i
druge programe fondova EU predstavio je Igor
Bobek iz Sektora za
međunarodne poslove i EU HGK, koji je ujedno predstavio i programe
financiranja Obzor 2020 i Life.
Konferenciju je organizirala HGK
u suradnji sa Zajednicom
za ukapljeni naftni plin Grupacije za LNG i CNG u cestovnom prometu.
Nema komentara:
Objavi komentar