Promjena poreza na dohodak uz blago
povećanje neto plaća odrazila se na optimizam potrošača te je promet u trgovini na malo
rastao prosječno po stopi od 2,1% u odnosu na prethodnu 2014. – kazala je
direktorica Sektora za trgovinu HGK Ema
Culi analizirajući trendove u trgovini.
Culi
ističe da je i promet na razini
EU-a u prvih devet mjeseci 2015. bio u prosjeku za 3 % veći te se oporavak gospodarstva
EU-a reflektirao i na većinu europskih zemalja, pa tako i na RH. Ujedno je u listopadu ove godine
zabilježen godišnji pad potrošačkih cijena od 0,9% što se također odražava na
ponašanje potrošača i povećanje prometa.
Analize
su pokazale i promjene u navikama potrošača koji su, u odnosu na pretkriznu
2008., danas racionalniji – cijena je postala ključni faktor pri kupnji! –
zaključuje Culi.
Prosinac je
tradicionalni mjesec trgovine i pojačanje potrošnje. Trgovci nude posebne
prodaje, a udarni dani
prosinačke kupovine odnose se tradicionalno na vikend prije samog Božića,
odnosno na razdoblje od 19. prosinca do 24. prosinca.
Na temelju Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom, uočen je trend porasta broja izdanih računa kao i
povećanje ukupnih iznosa računa u prosincu 2013. i prosincu 2014. godine. Pa je
tako u prosincu 2014. povećan broj izdanih računa za 2,63% u odnosu na prosinac
2013. godine te je za 3,33% povećan i ukupni iznos računa u trgovini na malo.
Nema komentara:
Objavi komentar