ponedjeljak, 28. prosinca 2015.

Blagdanska potrošnja – 11,5 milijardi kuna

Samo 5 posto veća potrošnja domaćih proizvoda imala bi „ljekovit“ učinak na hrvatsko gospodarstvo

Promjena poreza na dohodak uz blago povećanje neto plaća odrazila se na optimizam potrošača te je promet u trgovini na malo rastao prosječno po stopi od 2,1% u odnosu na prethodnu 2014. – kazala je direktorica Sektora za trgovinu HGK Ema Culi analizirajući trendove u trgovini.

Culi ističe da je i promet na razini EU-a u prvih devet mjeseci 2015. bio u prosjeku za 3 % veći te se oporavak gospodarstva EU-a reflektirao i na većinu europskih zemalja, pa tako i na RH. Ujedno je u listopadu ove godine zabilježen godišnji pad potrošačkih cijena od 0,9% što se također odražava na ponašanje potrošača i povećanje prometa.

Analize su pokazale i promjene u navikama potrošača koji su, u odnosu na pretkriznu 2008., danas racionalniji – cijena je postala ključni faktor pri kupnji! – zaključuje Culi.

Prosinac je tradicionalni mjesec trgovine i pojačanje potrošnje. Trgovci nude posebne prodaje, a udarni dani prosinačke kupovine odnose se tradicionalno na vikend prije samog Božića, odnosno na razdoblje od 19. prosinca do 24. prosinca.

Na temelju Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom, uočen je trend porasta broja izdanih računa kao i povećanje ukupnih iznosa računa u prosincu 2013. i prosincu 2014. godine. Pa je tako u prosincu 2014. povećan broj izdanih računa za 2,63% u odnosu na prosinac 2013. godine te je za 3,33% povećan i ukupni iznos računa u trgovini na malo.

Nema komentara:

Objavi komentar