utorak, 1. rujna 2015.

Pouzdanje potrošača u EU-u poboljšano, u Hrvatskoj izražen pesimizam


Pouzdanje potrošača u Europskoj uniji promatra se putem anketa koje se provode u svakoj od zemalja EU na nacionalnoj razini, a rezultate objavljuje Europska komisija. Nominalni je uzorak za navedenu anketu na razini Europske unije 40.000 ispitanika (za Hrvatsku 1.000), no efektivno je ta brojka obično manja za 20 – 35 %. Pokazatelj pouzdanja potrošača jest broj koji predstavlja razliku postotka pozitivnih i negativnih odgovora na pitanja o očekivanjima financijske situacije, opće gospodarske situacije, nezaposlenosti i štednje u narednih godinu dana.

Preliminarni pokazatelj pouzdanja potrošača Europske unije, koji je objavljen prije osam dana, za srpanj je iznosio -4,9, no prema najnovijim podacima, taj pokazatelj je nešto ublažen. Tako je pokazatelj pouzdanja potrošača u srpnju iznosio -3,9 i bio je nepovoljniji u odnosu na lipanj (-2,2). Ipak, ako se promatra godišnja razina, primjetno je poboljšanje pokazatelja, odnosno pouzdanje potrošača u srpnju ove godine povoljnije je u odnosu na srpanj prošle godine (-5,3), a znatno povoljnije u odnosu na isti mjesec prethodnih godina.

U prvih sedam mjeseci ove godine pokazatelj pouzdanja potrošača EU u prosjeku je iznosio -3,3 i bio je povoljniji u odnosu na isto razdoblje lani (-6,6). Povoljnija kretanja strukturno su rezultat povećane razine pouzdanja u većini zemalja EU. Pogoršanje pokazatelja uočljivo je u samo četiri zemlje EU: Švedska, Austrija, Mađarska i Estonija. Iako u Hrvatskoj još uvijek vlada izraženi pesimizam, u promatranom razdoblju bilježi se jedno od najvećih poboljšanja pokazatelja pouzdanja među državama EU-e, što je djelomično rezultat naznaka oporavka gospodarske situacije (zaustavljanje daljnjeg pada BDP-a), realnog rasta neto plaća u ovoj godini, ali i niske baze.

Nema komentara:

Objavi komentar