Pouzdanje potrošača u Europskoj uniji promatra se putem anketa koje se provode u svakoj od zemalja EU na nacionalnoj razini, a rezultate objavljuje Europska komisija. Nominalni je uzorak za navedenu anketu na razini Europske unije 40.000 ispitanika (za Hrvatsku 1.000), no efektivno je ta brojka obično manja za 20 – 35 %. Pokazatelj pouzdanja potrošača jest broj koji predstavlja razliku postotka pozitivnih i negativnih odgovora na pitanja o očekivanjima financijske situacije, opće gospodarske situacije, nezaposlenosti i štednje u narednih godinu dana.
Preliminarni pokazatelj pouzdanja potrošača Europske unije,
koji je objavljen prije osam dana, za srpanj je iznosio -4,9, no prema
najnovijim podacima, taj pokazatelj je nešto ublažen. Tako je pokazatelj
pouzdanja potrošača u srpnju iznosio -3,9 i bio je nepovoljniji u odnosu na
lipanj (-2,2). Ipak, ako se promatra godišnja razina, primjetno je poboljšanje
pokazatelja, odnosno pouzdanje potrošača u srpnju ove godine povoljnije je u
odnosu na srpanj prošle godine (-5,3), a znatno povoljnije u odnosu na isti
mjesec prethodnih godina.
U prvih sedam mjeseci ove godine pokazatelj pouzdanja
potrošača EU u prosjeku je iznosio -3,3 i bio je povoljniji u odnosu na isto
razdoblje lani (-6,6). Povoljnija kretanja strukturno su rezultat povećane
razine pouzdanja u većini zemalja EU. Pogoršanje pokazatelja uočljivo je u samo
četiri zemlje EU: Švedska, Austrija, Mađarska i Estonija. Iako u Hrvatskoj još
uvijek vlada izraženi pesimizam, u promatranom razdoblju bilježi se jedno od
najvećih poboljšanja pokazatelja pouzdanja među državama EU-e, što je
djelomično rezultat naznaka oporavka gospodarske situacije (zaustavljanje
daljnjeg pada BDP-a), realnog rasta neto plaća u ovoj godini, ali i niske baze.
Nema komentara:
Objavi komentar